🔻 دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان با حجت‌الاسلام نیک‌بین نماینده مجلس شورای اسلامی

🔹 در راستای بررسی و ارائه پیشنهادات در خصوص پیش‌نویس اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مهندس افخمی نایب رئیس اول سازمان، مهندس مهاجر دبیر سازمان و دکتر صبری، مهندس دباغ و مهندس زارعی نمایندگان هیأت مدیره با حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان در روز شنبه ۳۰ بهمن ماه دیدار کردند.

🔹 به گزارش روابط عمومی در این دیدار که به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد مهندس افخمی نایب رئیس اول سازمان ضمن بیان گزارشی از عملکرد هیأت مدیره دوره نهم در کاهش زمان پاسخگویی و کوتاه کردن زمان صدور پروانه ساختمانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تلاش برای برگشت به مسیر قانون در خصوص تعرفه خدمات مهندسی، نکاتی در رابطه با طرح مجلس بیان کرد. مهندس افخمی از پیچیده شدن امورات سازمان و افزایش فرایندها و بروکراسی سازمانی در صورت تصویب پیش نویس قانون به دلیل افزایش سهم وزارت راه و شهرسازی و ارگان‌های دولتی در امور سازمان‌های نظام مهندسی به عنوان ایرادی اساسی یاد کرد.

🔹 همچنین مهندس زارعی نماینده هیأت مدیره در امور شهرستان‌ها با اشاره به متن طرح پیشنهادی مصوب شده در کمیسیون عمران گفت: پس از انتشار این طرح در فضای رسانه‌ای کشور موج انتقاد از این طرح به راه افتاد و مهندسان خراسان رضوی نیز نظرات خود را به ما به عنوان نمایندگان جامعه مهندسی منتقل کرده‌اند، اما علی‌رغم صحبت برخی نمایندگان در خصوص اعمال اصلاحات مدنظر جامعه مهندسی، مستندات منتشر شده از نگرانی‌های مهندسان نکاسته است. مهندس زارعی از حجم بسیار زیاد جرم انگاری در پیش نویس منتشر شده انتقاد کرد و افزود: ‌وقتی بحث اصلاح قانون می‌شود، توقع این است که مشکلات قانون حاضر برطرف شود، اما پیش نویس جدید یک چارچوب جدید معرفی می‌کند که با قانون موجود هم سنخیتی ندارد.

🔹 در ادامه دکتر صبری عضو شهرساز هیأت مدیره نادیده گرفتن حقوق مکتسبه افراد در پیش نویس قانون، شناسایی دارایی و اموال سازمان‌های نظام مهندسی به عنوان اموال عمومی و ورود بیش از حد به جزئیات امور را از مشکلات این پیش نویس برشمرد و خواستار بازنگری در آن شد.

🔹 همچنین مهندس مهاجر دبیر سازمان و مهندس دباغ عضو نقشه بردار هیأت مدیره نیز با بیان تخصصی بودن موضوع قانون نظام مهندسی و گره خوردن آن با معیشت بیش از ۵۰۰ هزار نفر جامعه نخبگانی کشور خواستار بازگشت پیش نویس از صحن علنی به کمیسیون عمران مجلس جهت بررسی بیشتر با در نظر گرفتن نظرات سازمان نظام مهندسی ساختمان شدند.

🔹 در انتهای این دیدار حجت الاسلام نیک بین با استقبال از موارد مطرح شده گفت: شنیدن نظرات تخصصی افراد دخیل در این امر برای تصویب یک قانون تخصصی بسیار لازم و راهگشاست. وی از هیأت مدیره سازمان خواست تا پیشنهادات سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی را به صورت یک طرح مدون با در نظر گرفتن دلایل توجیهی و معایب و مزایای موارد مطرح شده ارائه دهند و در این طرح علاوه بر منافع جمعی به راهکارهای کاهش حداکثری فساد نیز توجه گردد.

دیدار برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان با حجت‌الاسلام نیک‌بین نماینده مجلس شورای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول