🔻 تدوین ۲ استاندارد ملی با حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی از انجمن صنفی مهندسان برق استان

🔹 به گزارش روابط عمومی سازمان، در دیدار رئیس، برخی اعضای هیات مدیره و بازرس سازمان با اعضای انجمن صنفی مهندسان برق خراسان رضوی که در روز پنجشنبه هشتم دی ماه جاری در سالن جلسات سازمان برگزار شد، مهندس حسین بشیر رئیس سازمان گفت: توجه به فعالیت ها و تقویت عملکرد انجمن ها به ویژه انجمن صنفی برق استان که یکی از فعالترین پایگاه های صنفی شناخته شده در کشور است، نتیجه مستقیم بر عملکرد تخصصی مهندسان برق خواهد داشت.

🔹 مهندس بشیر با اشاره به پیشینه تدوین دو استاندارد ملی در زمینه ارتینگ و اعلام حریق، با حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و شرکت برق مشهد، خواستار ارایه برنامه راهبردی کوتاه مدت و بلند مدت این انجمن در مسایل مشترک فی ما بین شد.

🔹 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بیان داشت: از آنجا که با دیدگاه مهندسان این رشته درخصوص تعرفه حق الزحمه آشناست، افزایش و‌ واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی را در تمامی رشته حق مهندسان دانسته و گفت: تلاش خود را جهت نشان دادن اهمیت معیشت مهندسان و رابطه آن با ارایه خدمات کیفی و‌ کمی مطلوب به سایر ارگان متولی خواهد داشت.

🔹 مهندس مهران قاسم‌پور رییس انجمن صنفی مهندسان برق استان نیز در ابتدای جلسه ضمن تبریک شروع فعالیت هیات مدیره دوره نهم، اعلام آمادگی خود را جهت شناسایی، آسیب شناسی و اعلام راهکارهای پیشنهادی مربوط به مهندسان برق استان اعلام داشت.

🔹 در این جلسه واقعی سازی تعرفه خدمات مهندسان برق از مهمترین مباحث مورد پیگیری انجمن بود که با توجه به پیگیری های هیات مدیره از آغازین روزهای شروع فعالیت، روند و چالش های پیش رو در این خصوص از سوی نمایندگان حاضر در جلسه از سوی سازمان ارایه شد.
از دیگر مباحث مطرح شده می توان به یکسان سازی چک لیست ها در مراحل مختلف ساخت و ساز به ویژه در مرحله بررسی در کمیسیون فنی سازمان، آموزش با محوریت ارتقا دانش فنی و‌ کارگاهی مهندسان در مرکز استان و شهرستان ها، آموزش بازرسان ارت و اعلام حریق، فرهنگ سازی در اجرایی نمودن مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان، تفکیک مسیولیت حرفه ای مهندسان در برخی رشته ها، استفاده از مصالح استاندارد بویژه با توجه به حساسیت این اقلام در رشته همچون برق اشاره کرد.

تدوین ۲ استاندارد ملی با حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی از انجمن صنفی مهندسان برق استان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول