🔻 تشکیل کارگروه زلزله با هدف ارتقای دانش مهندسی در خصوص وضعیت لرزه خیزی استان و ضوابط ساخت و ساز

🔹 جلسه هم اندیشی با موضوع زلزله و مخاطرات آن و در راستای اقدامات قبلی دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در کارگروه زلزله و لغزش لایه طبیعی زمین استان، با حضور متخصصین و اساتید علمی حوزه دانشگاهی در محل سازمان نظام مهندسی استان تشکیل و در خصوص پیگیری اقدامات گذشته و برنامه های آتی موضوع زلزله تبادل نظر شد.
در این جلسه مهندس محمدرضا مهردوست عضو هیات مدیره سازمان، در ابتدا در خصوص اقدامات انجام شده طی شش سال اخیر و فعالیت های کارگروه شامل تصویب نقشه استقرار گسل ها و حرایم آن از شورای فنی استان و همچنین شورای عالی شهرسازی گزارشی ارائه نمودند.
مهندس سارا آتشی گلستان رئیس دفتر منطقه ای شمال شرق، نیزخواستار تکمیل آزمایشات و تدقیق محل عبور گسل جنوبی شهر مشهد وهمچنین ضوابط ساخت و ساز در پهنه گسل ها شد، در ادامه وی به بند ض ماده ۳ قانون مدیریت بحران و نقش مرکز تحقیقات اشاره نمود.
دکتر مسعود ریاضی عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد و استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر لزوم اطلاع رسانی به جامعه مهندسی و مطالبه گری از ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی ذیربط مبنی بر تکمیل طرح و مشارکت در بروز رسانی نقشه گسلی شهر مشهد و همچنین پیاده سازی ضوابط دقیق استاندارد ۲۸۰۰ در ساخت و ساز شهری تاکید نمود.
درهمین راستا مقرر گردید “کارگروه زلزله” با هدف ارتقای دانش مهندسی در خصوص وضعیت لرزه خیزی شهر و استان، تامین ایمنی و تاب آوری شریان های حیاتی و ساخت و ساز شهری دربرابر زلزله و هچنین پاسخ گویی به ابهامات موجود طراحان و کارفرمایان در این زمینه ،با مشارکت اداره راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و همچنین دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات تشکیل وارایه خدمات نماید.
همچنین دکتر حمید کاظمی، دکتر احسان سیدی حسینی نیا از اعضای هیات علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی و فردوسی مشهد و همچنین مهندس غلامرضا نعیمی مجد و دکتر موسی نژاد از اداره کل راه و شهرسازی در این جلسه حضور داشتند.

تشکیل کارگروه زلزله با هدف ارتقای دانش مهندسی در خصوص وضعیت لرزه خیزی استان و ضوابط ساخت و ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول